ΠΑΤΕΡΑΣ & ΓΙΟΣ # Τρίτη 11-11-14 |ΩΡΑ 21.15 #

Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν την Τρίτη 11-11-2014 ώρα 21.15 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας στην προβολή της ταινίας “Like father like son” (Πατέρας και γιος) του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-εντα. Μια τρυφερή ματιά στους οικογενειακούς δεσμούς και στους μηχανισμούς της αγάπης, που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Είσοδος ελεύθερη.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ- ΕΙΔΙΚΗ ΜΝΕΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2013

Ο Ρυότα, έχει εργαστεί σκληρά όλη του τη ζωή, και πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάτι που δε μπορεί να κάνει. Μέχρι που μια μέρα, η γυναίκα του δέχεται ένα απροσδόκητο τηλεφώνημα από το νοσοκομείο. Ο 6χρονος γιος τους Κίτα, δεν είναι ο δικός τους. Το νοσοκομείο τους έδωσε το λάθος μωρό. Ο Ρυότα πρέπει να πάρει μια απόφαση ζωής, αν θα επιλέξει το παιδί που μεγάλωσε ή το φυσικό του παιδί. Όταν έρθει σε επαφή με την οικογένεια που μεγαλώνει το βιολογικό του παιδί, θα αρχίσει να αμφισβητεί και το ρόλο του ως πατέρα…

ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

«Σε ποιό σημείο, ένας πατέρας γίνεται πραγματικά γονιός; Όντας ένας ο ίδιος, είναι ένα από τα αναπάντητα ερωτήματα που έχω.  Όταν γεννήθηκε η κόρη μου πριν 5 χρόνια, η σύζυγος μου μεταμορφώθηκε άμεσα σε μητέρα. Θεωρώ ότι δε συμβαίνει σε όλες τις γυναίκες, αλλά παρακολοθούντας τη σύζυγο μου, ένοιωθα χαρούμενος κι αποξενωμένος ταυτόχρονα. Πέντε χρόνια αργότερα, πολύ συχνά ακούω να μου λένε πόσο μου μοιάζει η κόρη μου. Συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά των προσώπων μας, διακρίνω όντως τις ομοιότητες, αλλά είναι η πατρότητα στο DNA ή στο χρόνο που περνάμε μαζί; Είναι το αίμα ή ο χρόνος; Κάπως έτσι ξεκίνησε το Πατέρας & Γιος. Όλα μου τα διλήμματα, οι απορίες, και τα πράγματα που έχω μετανιώσει, είναι η πρώτη φορά που τα δίνω απλόχερα στον πρωταγωνιστή της ταινίας μου. Η ταινία τελείωσε, όσο για τον πρωταγωνιστή κι εμένα, τα ερωτήματα παραμένουν.» 

Παραγωγή: Καόρι Ματσουζάκι, Χιτζίρι Ταγκούτσι - Ιαπωνία, 2013, Εγχρωμο
Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Σενάριο: Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Φωτογραφία: Μικίγια Τακιμότο
Μοντάζ: Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Μουσική: Τακέσι Ματσουμπάρα, Τζουνίτσι Ματσουμότο, Τακάσι Μόρι
Πρωταγωνιστούν: Μασαχάρου Φουκουγιάμα, Ματσίκο Ονο, Γιοκο Μάκι, Γιουν Φουμπούκι, Σογκέν Χουανγκ
Διάρκεια: 121 λεπτά

Η λιτή σκηνοθεσία του Κόρε-΄Εντα τονίζει χαμηλότονες λεπτομέρειες (το παίξιμο του πιάνου ), αποτυπώνει σωστά το πέρασμα του χρόνου (το να το μοιράζεσαι, να ακόμη ένας ορισμός της σχέσης γονιού και παιδιού ) και διατηρεί μέχρι τέλους έναν πειστικό οπτιμισμό, χαρίζοντάς του το Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες και αυτό του κοινού στα φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν, Σάο Πάολο και Βανκούβερ.(Χρήστος Μήτσης-αθηνόραμα)

ΧΙΡΟΚΑΖΟΥ ΚΟΡΕ-ΕΝΤΑ 

Γεννήθηκε στο Τόκυο το 1962. Αφού αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Waseda το 1987, έγινε μέλος της TVMan Union, όπου και σκηνοθέτησε πολλά βραβευμένα ντοκιμαντέρ. Το 1995, το σκηνοθετικό του ντεμπούτο Μαμπορόσι Maborosi,  απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας από το Φεστιβάλ της Βενετίας. Το Μετά Θάνατον Ζωή “After  Life   (1999),  χάρισε στο σκηνοθέτη την παγκόσμια αναγνώριση. Το 2001, συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών με τηνΑπόσταση “Distance, το ίδιο και το Κανείς δεν ξέρει “Nobody Knows”, τρία χρόνια αργότερα.  Επανήλθε στο Φεστιβάλ Καννών, και στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, το 2009 με το Φουσκωτή Κούκλα Air Doll”. Το 2011, η ταινία Εύχομαι, του χάρισε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου από το Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

