AGORΆ # ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-02-2015 | ΩΡΑ 21.15 #

Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν την Παρασκευή 20-02-2015 ώρα 21.15, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας στην προβολή του νέου ντοκιμαντέρ του πολυβραβευμένου δημοσιογράφου-ερευνητή Γιώργου Αυγερόπουλου «AGORΆ».

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Γιώργο Αυγερόπουλο.
Είσοδος ελεύθερη.

AGORÁ
απο τη Δημοκρατια στις αγορες

ΣΥΝΟΨΗ:
Η «Αγορά» ήταν μια κεντρική τοποθεσία στις πόλεις-κράτη της αρχαίας Ελλάδας. Ένα μέρος συνάθροισης, μια συνεύρεση ενεργών πολιτών, το κέντρο της Πόλης για την πολιτική, οικονομική, αθλητική, καλλιτεχνική και πνευματική ζωή. Ήταν η καρδιά της Δημοκρατίας. Στη σύγχρονη Ελλάδα, η «Αγορά» έχει χάσει το αρχικό της νόημα και κατέληξε να σηματοδοτεί μόνο τις εμπορικές συναλλαγές. Σήμερα είναι λέξη κυρίαρχη στην πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες, καθώς η χώρα στροβιλίζεται σε μια οικονομική δίνη που παρασύρει ανθρώπινες ζωές στο πέρασμά της.
Η Ελλάδα, σύμβολο του ευρωπαϊκού πολιτισμού λόγω της αρχαίας κληρονομιάς της, βιώνει κοινωνικές συνθήκες που κανείς στη μεταπολεμική ιστορία της Ευρώπης δεν φανταζόταν ότι θα αντιμετώπιζε ξανά. Άστεγοι, συσσίτια, ανεργία, φτώχεια, μια κατάσταση κοινωνικής αστάθειας, βίαιες συγκρούσεις και ραγδαία άνοδος της Ακροδεξιάς. Το όνειρο της ευημερίας μετατρέπεται σε εφιάλτη και η πολιτική σκηνή των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών ανατρέπεται.
Ο Γιώργος Αυγερόπουλος, ένας διεθνώς καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας, γίνεται μάρτυρας της πτώσης. Μετά από 13 χρόνια ενεργούς δημοσιογραφίας και κινηματογραφικής τεκμηρίωσης επίκαιρων θεμάτων σε όλο τον πλανήτη, τώρα στρέφει επειγόντως την κάμερά του προς την πατρίδα του. Καταγράφει την εξέλιξη της κρίσης από τα πρώτα στάδια, ενώ αφουγκράζεται τον αντίκτυπό της στις ζωές απλών ανθρώπων από όλες τις κοινωνικές τάξεις, τους οποίους παρακολουθεί σε βάθος χρόνου. Γίνεται μάρτυρας των αντιδράσεων του κόσμου στο δρόμο, της ανόδου του φασισμού αλλά και των κινημάτων αλληλεγγύης, ενώ παράλληλα αναζητά απαντήσεις από τις σημαντικότερες πολιτικές προσωπικότητες της χώρας, καθώς και από ειδικούς αναλυτές και αρμόδιους για τη λήψη αποφάσεων από τη διεθνή πολιτική σκηνή.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:
Τα τελευταία 13 χρόνια, ταξιδεύω στον κόσμο, κινηματογραφώντας και φέρνοντας στο κοινό εικόνες ενός κόσμου άδικου, σκοτεινού, βασανισμένου και πολύ συχνά επικίνδυνου. Έχω αντιμετωπίσει την ανθρώπινη απελπισία, την πείνα, την ανέχεια, τον πόλεμο και τον θάνατο κάθε είδους. Έχω εκθέσει την απληστία των κυβερνήσεων και των πολυεθνικών, που ενώ υπόσχονται «ανάπτυξη» φέρνουν φτώχεια και χάος. Ωστόσο, παντού έβρισκα με κάποιο τρόπο σθένος, ελπίδα και δύναμη. Τώρα κινηματογραφώ την ίδια μου τη χώρα: αυτά που είδα στην Αφρική, την Ασία ή τη Λατινική Αμερική, τώρα συμβαίνουν στη γειτονιά μου. Το AGORA είναι η προσωπική μου αντίδραση στην κρίση, η θέση που παίρνω απέναντι στην αδικία. Στόχος μου είναι να δώσω φωνή στους ανθρώπους που δεν μπορούν να ακουστούν. Από τις αρχές της κρίσης το 2010, με μία ομάδα συνεργατών ξεκινήσαμε να παρακολουθούμε ζωές ανθρώπων διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων παρατηρώντας πώς οι ζωές τους αλλάζουν καθώς ο χρόνος περνά και πώς η κρίση επηρεάζει ή όχι τις ζωές τους. Παράλληλα, καταγράφουμε τη δραματική χρονική ακολουθία της ίδιας της κρίσης, αναζητώντας απαντήσεις από ανθρώπους-κλειδιά, πολιτικούς ή insiders τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Παρακολουθούμε επίσης την άνοδο του φασισμού αλλά και των κινημάτων αλληλεγγύης. Η ταινία γίνεται τελικά μια αναζήτηση για την αρχική σημασία της Αγοράς. Στην Αρχαία Αθήνα ήταν η καρδιά και η μήτρα της Δημοκρατίας, το κέντρο της πολιτικής, οικονομικής και θρησκευτικής ζωής. Σήμερα, στα Νέα Ελληνικά, η λέξη Αγορά υποδηλώνει απλώς ένα τόπο εμπορικών συναλλαγών. Γιώργος Αυγερόπουλος

Σενάριο, σκηνοθεσία, παραγωγή: Γιώργος Αυγερόπουλος
Παραγωγοί: Γιώργος Αυγερόπουλος, Αναστασία Σκουμπρή
Συμπαραγωγοί: Rawan Damen (AJA), Jutta Krug (WDR)
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Αυγερόπουλος, Βασίλης Μουρίκης
Κάμερα: Θεόφιλος Δαδής, Κωστής Νικολόπουλος, Γιάννης Μπιλίρης, Αλέξης Μπαρζός, Γιώργος Αυγερόπουλος, Αναστασία Σκουμπρή, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιώργος Σανταμούρης, Γιάννης Χλεμπάκος, Μιχάλης Γρυπιώτης
Μουσική: Γιάννης Παξεβάνης
Μοντάζ: Βασίλης Μάγκος, Θοδωρής Ποπέσκου | Μίξη ήχου: Θοδωρής Ποπέσκου
Έρευνα: Γιώργος Αυγερόπουλος, Θωμαΐς Παπαϊωάννου, Μαρίνα Δερμετζιάν
Επιπρόσθετη έρευνα: Έλενα Αποστολίδου, Μιχάλης Γρυπιώτης, Ανδρέας Βάγιας, Γεωργία Ανάγνου, Μάριος Διονέλλης, Μάχη Νικολάρα
Επιπρόσθετο υλικό: Μάνος Τσίζεκ, Νικόλας Λεβεντάκης, Αιχμή News, ORF, Best TV, Σπύρος Τσακίρης, Στέλιος Στεφάνου
Αρχειακό υλικό: Αρχεία Δημόσιας Τηλεόρασης, Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής των Ελλήνων,ΣΚΑΪ TV, Aurion Ltd/Reuters, Rapstage, Journeyman Pictures, Ευρωπαϊκη Ένωση, Deutscher Bundestag, Bloomberg/Getty Images
Γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά
Υπότιτλοι: Αγγλικοί, Ελληνικοί, Γαλλικοί
Έτος παραγωγής: 2015
Χώρες παραγωγής: Ελλάδα, Γερμανία, Κατάρ
ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: www.agorathedoc.com

Άρτιο αισθητικά και καλά τεκμηριωμένο, το ντοκιμαντέρ προσφέρει μία ενδελεχής ανασκόπηση του τι πραγματικά συνέβη τα τελευταία κρίσιμα χρόνια στην Ελλάδα, μέσα από καταλυτικές συνεντεύξεις, αλλά και παρουσίαση των πιο καθοριστικών γεγονότων που επηρέασαν την εξέλιξη της χώρας. (Γιώργος Ρούσσος- TVXS)

…αποτελεί την πιο ειλικρινή, μετρημένη κι εύστοχη δουλειά του… (Λήδα Γαλανού-efsyn.gr)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

avgeropoulosΟ Γιώργος Αυγερόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Είναι ντοκιμαντερίστας και δημοσιογράφος, καθώς και ο ιδρυτής και δημιουργός της πολυβραβευμένης σειράς ντοκιμαντέρ Εξάντας. Ο Γ. Αυγερόπουλος εργάστηκε ως δημοσιογράφος στους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς της Ελλάδας καλύπτοντας θέματα εσωτερικής επικαιρότητας. Εργάστηκε επίσης ως πολεμικός ανταποκριτής στα μέτωπα της Βοσνίας, της Κροατίας, του Ιράκ, του Αφγανιστάν, του Κοσσόβου και της Παλαιστίνης ενώ κάλυψε γεγονότα που συγκλόνισαν τον κόσμο όπως η εξέγερση στην Αλβανία, οι σεισμοί της Τουρκίας και του Ιράν και το Ναυάγιο του Εσθονία. Το 2000 δημιούργησε τη σειρά ντοκιμαντέρ Εξάντας. Από τότε τη διευθύνει προσωπικά και είναι υπεύθυνος τόσο για την έρευνα των θεμάτων, όσο και για τη σκηνοθεσία και το σενάριο των ταινιών που παρουσιάζει ο Εξάντας, καθορίζοντας έτσι τη θεματολογία καθώς και το ύφος της σειράς. Ο Εξάντας συμπεριλαμβάνει κοινωνικοπολιτικά και ανθρωπολογικά ντοκιμαντέρ γυρισμένα σε όλο τον πλανήτη. Μέχρι το Μάρτιο του 2014 ο Eξάντας είχε παρουσιάσει 95 ντοκιμαντέρ γυρισμένα σε πάνω από 50 χώρες, ενώ είχε αποσπάσει 38 διεθνή βραβεία σε φεστιβάλ ντοκιμαντέρ σε όλο τον κόσμο, καθώς και διακρίσεις από κρατικούς φορείς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς. Προβαλλόταν επί δέκα χρόνια στην ΕΡΤ, μέχρι το κλείσιμό της από την ελληνική κυβέρνηση τον Ιούνιο του 2013. Σήμερα η δουλειά του Γιώργου Αυγερόπουλου προβάλλεται από διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ και τηλεοπτικά δίκτυα.

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

  • (2015) Agorá
  • (2014) Το Χαμένο Σήμα της Δημοκρατίας
  • (2013) Άνθρωποι και Αριθμοί | El Sistema – Σώζοντας Ζωές
  • (2012) Χρυσός στα Χρόνια της Κρίσης: Ο Θησαυρός της Κασσάνδρας | Μαύρη Βίλβα |Φιλανθρωπία, Διπλωματία και Business
  • (2011) Το Άγγιγμα του Μίδα | Κλέβοντας απ’ τους Φτωχούς
  • (2010) Πωλείται Ζωή  | Το Πείραμα της Αργεντινής | Υπέροχη Μακροοικονομία
  • (2009) Welcome to Tijuana | Το Αίμα του Κουάν Κουάν | Γάζα Ερχόμαστε | Πεθαίνοντας στην Αφθονία
  • (2008) Τα Παιδιά Ενός Βιασμού | Ψηφιακά Νεκροταφεία
  • (2007) Δέλτα – Οι Βρώμικες Δουλειές του Πετρελαίου

Συνέντευξη στο Γιώργο Ρούσσο – tvxs.gr – 10/01/2015 :

– Μετά το επιτυχημένο και πάντα επίκαιρο ντοκιμαντέρ «Το Χαμένο Σήμα της Δημοκρατίας» – το οποίο είδαμε αρχικά πέρσι τον Μάρτιο στο 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια κυκλοφόρησε στις Κινηματογραφικές Αίθουσες – πλάνα του οποίου εμφανίζονται κι εδώ, φέτος έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην μεγάλη οθόνη, τη νέα σας δημιουργία το «Αγορά» (Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές). Πρόκειται για μία ταινία – κιβωτός της ελληνικής κρίσης, την οποία ετοιμάζεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πως γεννήθηκε η συγκεκριμένη ιδέα;

-Η ιδέα γεννήθηκε όταν είδα τον Γιώργο Παπανδρέου εκείνη την ιστορική στιγμή στο Καστελόριζο, όταν βγήκε και είπε ότι αρχίζουμε μία Οδύσσεια και προανήγγειλε ουσιαστικά ότι η Ελλάδα θα ζητήσει τη βοήθεια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ). Έχοντας ζήσει από κοντά τα γεγονότα στην Αργεντινή και έχοντας καλύψει τα συμβάντα τόσο το 2001, όσο και το 2010, σκέφτηκα ότι αυτό δεν πρόκειται να εξελιχθεί καλά. Έτσι πήρα την αρχική απόφαση για την ταινία. Τώρα αν με ρώταγες εκείνη τη στιγμή πως θα γινόταν όλο αυτό το εγχείρημα και τι κόπο, χρόνο και χρήματα θα απαιτούσε όλο αυτό, είναι σίγουρο ότι δε θα μπορούσα να απαντήσω, διότι πραγματικά δεν ήξερα πως θα εξελιχθεί.
Κι έτσι ακριβώς κύλησε. Ήταν δηλαδή μία συνεχή περιπέτεια, η οποία πέρασε από διάφορα στάδια. Διότι συνεχώς και ανάλογα με τις εξελίξεις που συνέβαιναν στην ίδια τη χώρα, τόσο στην πολιτική όσο και στην οικονομική ζωή, αναπροσαρμοζόταν άμεσα και η ταινία. Ήταν ουσιαστικά ένα πρότζεκτ που άλλαζε συνεχώς μορφή. Άρχισε να σταθεροποιείται στα τέλη του 2011. Τότε ήταν και η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε στο εξωτερικό προς αναζήτηση χρηματοδοτών. Και ευτυχώς βρήκε. Βρήκε τη δημόσια γερμανική τηλεόραση (WDR) και το Al Jazeera Arabic (Κατάρ). Υπήρχε παράλληλα το έντονο ενδιαφέρον του Καναδά και των Ελβετών κι έτσι πορευτήκαμε μέχρι το τέλος…

(ολόκληρη η συνέντευξη στο tvxs.gr)

Advertisements