ΤUNGSTEN # ΤΡΙΤΗ 21-04-2015 | ΩΡΑ 21.15 #

Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν την Τρίτη 21-04-2015 ώρα 21.15, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας στην προβολή της ταινίας «Tungsten» . Η ταινία, ένα ασπρόμαυρο οδοιπορικό στη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας και των ανθρώπων της, αποτελεί το αριστοτεχνικό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιώργου Γεωργόπουλου, μία δυνατή και πολλά υποσχόμενη κινηματογραφική φωνή του  σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου.

Μετά την προβολή θα έχουμε την χαρά να συζητήσουμε με τον σκηνοθέτη (+σεναριογράφο +παραγωγό+μοντέρ της ταινίας), Γιώργο Γεωργόπουλο.
Είσοδος ελεύθερη.

οι Ανθρωποι – η πΟλη – το σκοτΑδι

Δυο έφηβοι, ένας ελεγκτής τρόλεϊ, ένα ζευγάρι, μετανάστες, παιδιά, στριμωγμένοι στον τοίχο ενός αδιέξοδου χωματόδρομου στη καρδιά της Αθήνας. Μια ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία με ιδιαίτερη αισθητική, λιτή – μη γραμμική αφήγηση και σκληρό λόγο. Αποκλεισμός, βία, ψυχολογικός κανιβαλισμός και αλλεπάλληλες διακοπές ρεύματος σκιαγραφούν μία κοινωνία στα όριά της, ξεχασμένη στο σκοτάδι, όπως λέει χαρακτηριστικά ένας από τους πρωταγωνιστές. Θύτες και θύματα, σε ρόλους που εναλλάσσονται, αποκαλύπτουν μία μηχανή πιο ισχυρή από τη βούληση τους: την κρεατομηχανή των ληγμένων λογαριασμών, των άδειων καρτών και των πτωχευμένων ονείρων, που κινεί τη δράση έως το αδιέξοδο.

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο 8th Romania International Film Festival (Ro-IFF) –
Trophy of the Festival 2012
Υποψήφιο για 2 βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Γιώργος Γεωργόπουλος)
Βραβείο Β΄Ανδρικού Ρόλου (Βαγγέλης Μουρίκης).
4 Βραβεία για το Tungsten στο 6th Cyprus International Film Festival:
(Καλύτερης Ταινίας – Χρυσή Αφροδίτη, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερου Μοντάζ).
Special Mention Prize’ για το Tungsten στο 18e Festival International du Cinéma Méditerranéen de Tetouan

Tungsten-W- (τουνγκστένιο ή βολφράμιο): μέταλλο με ατομικό αριθμό 74 και ατομικό βάρος 183,85. Έχει θερμοκρασία τήξης 3410±20 C° και θερμοκρασία βρασμού 5660C°.
Είναι γνωστό για τις πολύ υψηλές του αντοχές στη θερμότητα αλλά και την υψηλή αγωγιμότητα του. Έχει το υψηλότερο σημείο τήξεως από όλα τα καθαρά μέταλλα και το δεύτερο υψηλότερο από όλα τα στοιχεία του Περιοδικού Πίνακα μετά τον άνθρακα. Γι’ αυτό και χρησιμοποιείται κυρίως στις ηλεκτρικές εφαρμογές (πχ στα πηνία των ηλεκτρικών λαμπτήρων).

Παραγωγή|Σκηνοθεσία|Σενάριο|Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος
Φωτογραφία: Ανδρόνικος Καρακατσάνης
Μουσική: Dirty Granny Tales, Berlin Brides
Πρωταγωνιστούν: Ομηρος Πουλάκης, Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Προμηθέας Αλιφερόπουλος, Κόρα Καρβούνη, Αγγελική Αναγνωστοπούλου
Διάρκεια: 99 λεπτά  |  Ελλάδα, 2010, Ασπρόμαυρο
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Η ταινία  μιλάει για τη βία που μας περιστοιχίζει και τον τρόπο με τον οποίο την αναπαράγουμε. Ουσιαστικά το θέμα της είναι η αγωγιμότητα του ανθρώπινου σώματος στο ζήτημα της βίας.
Είναι μία ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία, urban αισθητικής, που αποτελείται από τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται σε διάφορα σημεία. Η πρώτη ιστορία αφορά ένα ελεγκτή εισιτηρίων (Βαγγέλης Μουρίκης) ο οποίος είναι πνιγμένος στα χρέη και ψάχνει τρόπους να ξεχρεώσει αλλά και να κρατήσει ενωμένη την οικογένεια του. Η δεύτερη ιστορία αφορά ένα ζευγάρι (Τάσος Νούσιας-Κόρα Καρβούνη) το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν το χωρισμό. Η τρίτη ιστορία αφορά δύο έφηβους (Όμηρος Πουλάκης – Προμηθέας Αλειφερόπουλος) που τριγυρνάνε μέσα στην πόλη κουβαλώντας ένα παλιό περίστροφο (οικογενειακό κειμήλιο). Και οι τρεις ιστορίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια μίας ημέρας με συνεχής διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Στα σημεία που οι ιστορίες των ηρώων τέμνονται, αλλάζουν κατεύθυνση. Από θύματα γίνονται θύτες και αντίστροφα. Μέχρι την τελική λύση όπου όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες των πράξεων τους.

Tungsten00004Γιώργος Γεωργόπουλος (aka ο σκηνοθέτης)
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης “Λυκούργου Σταυράκου”. Ο πατέρας του ήταν διευθυντής φωτογραφίας στον κινηματογράφο και αποτέλεσε βασική επιρροή για την επιλογή του. Ακολούθως σπούδασε Κοινωνιολογία στη Ρώμη (Universita – Roma I: “La Sapienza”). Γυρνώντας στην Ελλάδα δούλεψε αρχικά ως μοντέρ και στη συνέχεια ως σκηνοθέτης κυρίως σε διαφημιστικά και ντοκιμαντέρ.

Το “Tungsten” είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

«Το «Tungsten» είναι το πιο αξιόλογο αθηναϊκό πορτρέτο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια[…] τέτοια ειλικρίνεια, τέτοια γεωμετρία σκηνοθετικής αντίληψης, τόσο φυσικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς (μου είναι αδύνατον να ξεχωρίσω κάποιον) τέτοιο αλφάδιασμα σεναρίου μα και τόσο σωστός σχολιασμός-γροθιά για τη σύγχρονη Ελλάδα, να με συγχωρείτε πολύ, αλλά πολύ σπάνια έχω δει σε πρώτη μεγάλου μήκους ταινία έλληνα σκηνοθέτη που έχει επίσης γράψει το σενάριο! Και αν αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γεωργόπουλου, ένας θεός ξέρει τι θα πρέπει να περιμένουμε από τη δεύτερη.» Ζουμπουλάκης Γιάννης ΤΟ ΒΗΜΑ

«Ένα κοκτέιλ δυναμίτης που θα ζήλευε και ο John Cassavetes» ΤΟ ΒΗΜΑ

«Μία ταινία κοινωνικού ρεαλισμού, ζοφερή, αλλά υπέροχα φτιαχμένη» FILMINK Australia

«Οδοιπορικό στη σκοτεινή πλευρά της πρωτεύουσας από έναν σκληρό ρεαλιστή, αλλά δεξιοτέχνη πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη της σχολής του Γιάννη Οικονομίδη. Ντοκιμαντερίστικος, σχεδόν νατουραλιστικός τσαμπουκάς, κάποιες μικρές σεναριακές ατασθαλίες (ο ντίλερ της γειτονιάς είναι ένας καθωσπρέπει… δεκάχρονος!), ο τρόπος με τον οποίο θα κλείσουν τον κύκλο τους οι διασταυρούμενες ιστορίες προφανής, αλλά η εικόνα της ασπρόμαυρης, εφιαλτικής αθηναϊκής πραγματικότητας είναι πραγματικά συναρπαστική.» αθηνόραμα

«Μία κοινωνία που λιώνει όπως ένα μέταλλο σε υψηλή θερμοκρασία» Ιtalia

Tungsten00002

Advertisements