ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ # ΤΕΤΑΡΤΗ 11-11-2015 | ΩΡΑ 21.15 #

Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν την Τετάρτη 11-11-2015 ώρα 21.15 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, στην προβολή της ταινίας «Ανωτέρα Βία», του Σουηδού δημιουργού Ρούμπεν Όστλουντ, ο οποίος σκηνοθετεί και υπογράφει το σενάριο σε μία κωμωδία που ανατέμνει με καυστικό χιούμορ τον ρόλο των ανδρών στην σύγχρονη κοινωνία. Είσοδος ελεύθερη.

Μια χιονοστιβάδα σ’ ένα χειμερινό resort φέρνει… χιονοστιβάδα ανατροπών σ’ ένα ως τότε αρμονικό ζευγάρι.

Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Ένα Κάποιο Βλέμμα, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 2014
Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Μια τετραμελής σουηδική οικογένεια που κάνει διακοπές για σκι στις γαλλικές Άλπεις απειλείται από μια χιονοστιβάδα που σπέρνει τον πανικό. Αντιδρώντας ενστικτωδώς, η μητέρα προσπαθεί να σώσει τα παιδιά, ενώ ο πατέρας τρέχει μακριά φοβισμένος. Όταν όλα καταλαγιάσουν, το ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις πράξεις του και τις συνέπειές τους.

Έμπνευση για τη δημιουργία αυτής της ταινίας αποτέλεσε μία έρευνα που κατέδειξε πως το ποσοστό των ανδρών που επιβιώνουν σε περιπτώσεις πολυπληθών ατυχημάτων είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό των γυναικών, με μόνη εξαίρεση τον Τιτανικό – και αυτό επειδή ο καπετάνιος είχε δώσει εντολή να πυροβολούν όσους άντρες επιχειρούν να μπουν στις σωστικές λέμβους πριν τα γυναικόπαιδα… Πώς λειτουργεί το ένστικτο της επιβίωσης σε άντρες και γυναίκες; Ποιες είναι οι παράπλευρες απώλειες σε περίπτωση επιβίωσης; Πόσο παραπλανητική είναι η εικόνα που έχουμε για το ισχυρό φύλο; Είναι μήπως ισχυρό γιατί φροντίζει πάντα να επιβιώνει;

ForceMajeureΠαραγωγή: Φιλίπ Μπομπέ, Ερικ Χέμεντορφ, Μαρίε Κέλσον
Σκηνοθεσία: Ρούμπεν Οστλουντ
Σενάριο: Ρούμπεν Οστλουντ
Φωτογραφία: Φρέντρικ Βέντσελ
Μοντάζ: Γιάκομπ Ζέκερ Σούλσινγκερ
Μουσική: Ολα Φλότουμ
Πρωταγωνιστούν: Μπρέιντι Κόρμπετ, Κρίστοφερ Χίβιου, Λίζα Λόβεν Κόνγκλσι, Γιοχάνες Κούνκε
Διάρκεια: 120 λεπτά | Σουηδία, Γαλλία, Νορβηγία, 2014, Εγχρωμο

Μοντέρνα μπεργκμανικό όσο και βαθιά σαρκαστικό δράμα χαρακτήρων πάνω στην ανθρώπινη φύση και τις κοινωνικές συμβάσεις. Στη στιβαρή παράδοση της βορειοευρωπαϊκής κινηματογραφικής σχολής (από τους Δανούς ως τον Χάνεκε), αλλά με έντονα πικρό χιούμορ και βιτριολική ειρωνεία. Aθηνόραμα

Η νέα ταινία του Σουηδού Ρούμπεν Οστλουντ («Play», «Involuntary») μάς τοποθετεί εξ αρχής σ’ ένα παγερό, αφαιρετικό, «τακτοποιημένο» σύμπαν. Η σήμα κατατεθέν ψυχρή, πολιτισμένη επιδερμίδα των βορειοευρωπαίων που μιλούν ακόμα και μεταξύ τους με καταπιεσμένη ευγένεια και πειθαρχούν τα παιδιά τους με ακλόνητη υπομονή απλώνει το παγερό της σεντόνι ακόμα και πάνω από το χιονισμένο τοπίο. Ομορφοι άνθρωποι, όμορφα παιδιά, αλλά κάτι άσχημο ελλοχεύει στις σιωπές τους, στις αδράνειές τους, στην ακινησία τους. Οταν συμβεί η έκρηξη, όταν βρεθούν μπροστά στην ανωτέρα βία, για λίγα λεπτά ο πάγος θα σπάσει και το γυαλί θα ραγίσει για πάντα. Ακόμα κι αν εκείνοι επιστρέψουν με μία τρομαχτική φυσικότητα στο τραπέζι για να συνεχίσουν το γεύμα και τις ζωές τους, τίποτα δε θα είναι το ίδιο. Πόλυ Λυκούργου – flix.gr

Συμβολικό, σαρκαστικό, παγερό, αλλά με υπόκωφη συναισθηματική ενέργεια μεγατόνων, το σουηδικό δράμα που κέρδισε βραβείο φέτος στις Κάννες, είναι η ταινία που δε θέλετε να χάσετε αυτή την εβδομάδα. flix.gr

Η πρωτότυπη κινηματογράφηση του Ρούμπεν Όστλουντ, το αιχμηρό σενάριο, οι καταλυτικοί διάλογοι που ξεγυμνώνουν σταδιακά τα στερεότυπα, οι μεστές ερμηνείες του πρωταγωνιστικού διδύμου, με την Λίζα Λόβεν Κόνγκσλι και τον Γιοχάνες Κούνκε, αλλά και των υπόλοιπων ηθοποιών – ανάμεσα τους ξεχωρίζει και η απολαυστική εμφάνιση του Κρίστοφερ Χίβτζου, γνωστού κυρίως από τη διάσημη τηλεοπτική σειρά, Game of Thrones – συντελούν σε μία στιλιστική αρτιότητα, που κατατάσσουν το φιλμ επάξια στις ευχάριστες κινηματογραφικές εκπλήξεις της σεζόν. Γιώργος Ρούσσος – Tvxs.

Με την ακρίβεια ενός χειρουργού, με λεπτότητα και σχολαστικότητα στο χειρισμό της κάμερας, που σαν ένα νυστέρι έβγαζε στην επιφάνεια αλήθειες που πονάνε επάνω στην ανθρώπινη φύση, ο Όστλουντ μας διηγείται μια ιστορία που συγκλονίζει˙ συγκλονίζει αρχικά με τις εικόνες της και την άρτια μεθόδευση της αφήγησης μέσα από τη σύνθεσή τους, και στη συνέχεια με το περιεχόμενό της, καθώς κινητοποιεί τη σκέψη του θεατή οδηγώντας τον σε ένα αναπόφευκτο συλλογισμό επάνω στο ζήτημα των ρόλων που έχουν οι άνθρωποι στην κοινωνία, πόσο ανταποκρίνονται σε αυτούς, επάνω στο θέμα του βασικού ενστίκτου της επιβίωσης σε στιγμή εκτάκτου κινδύνου, όπως και στο ζήτημα των σχέσεων των δύο φύλων και των προσμονών που έχει ο ένας από τον άλλο. Δήμητρα Γιαννακού – camerastyloonline

Advertisements